+38(050) 963-28-92+38(044) 456-22-02
 
рус укр
О компании
Юридические услуги
Законодательство
Информация для перевозчика
Отзывы
Контакты

Автобусы из Украины будут выпускать только при наличии тахографа

Українських перевіз­ників, які здійснюють міжнародні пасажирські та вантажні перевезення, зобов’язали встановлювати тахографи – пристрої, які контролюють робочий час водія.Президент України підписав Закон «Про внесення змін до Закону “Про автомобільний транспорт”». Щоправда, як зазначають самі перевізники, це лише формальне затвердження норми, яку вже давно впроваджено. Адже за кордоном використання тахографів є обов’язковим. «У нас усі машини, які здійснюють пасажирські та вантажні перевезення за кордоном, давно обладнані тахографами. Ми навіть використовуємо їх для внутрішніх перевезень, оскільки, коли зупиняє працівник ДАІ і має претензії, то на тахографі чітко видно кілометраж і швидкість руху, – коментує Роман Поляк, директор СПД “Поляк”. – Те саме стосується необхідності мати двох водіїв під час перевезень більш ніж на 500 км. За потреби ми завжди можемо довести, що не перевищили критичного кілометражу й другий водій не потрібен». Українські перевізники тепер повинні мати при собі також сертифікат відповідності транспортного засобу правилам безпеки руху й екологічної безпеки згідно з вимогами країн, терито­рією яких здійснюватиметься перевезення, якщо інше не обумовлено міжнародними договорами. Для внутрішніх перевезень пристрої контролю руху та часу роботи водіїв наразі не обов’язкові. Однак уже з 1 червня 2012 року їх планують запровадити і тут. А саме на автотранспорті, який використовують для регулярних та нерегулярних пасажирських перевезень, на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 500 км, для перевезень небезпечних вантажів. Про це йдеться у «Положенні про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів», яке Мінтрансзв’язку затвердило наказом №340 від 7 червня 2010 року. Ще через рік тахографами мають обладнати вантажівки, які перевозять понад 12 тонн вантажу, а через три – ті, які везуть від 3,5 тонни. Однак, як прогнозують експерти, впровадження цих норм можуть відкласти через неготовність внутрішнього ринку перевезень до таких нововведень. «На перевізників, які здійснюють регулярні пасажирські перевезення, цього року і так збільшилося навантаження. Зросли вимоги до автобусів, їх оснащення і т. д. Встановлення тахографів – це додаткове фінансове навантаження, – вважає Анна Супрун, заступник директора ТзОВ “ЮрТрасАвто”. – Окрім цього, структура, яка має контролювати процес впровадження, ліцензування та контролю, перебуває в процесі створення. Хоча зважаючи на те, як жорстко експлуатують працю водіїв на внутрішніх перевезеннях, впровадження тахографів цілком доречне з міркувань безпеки». Самі ж перевізники впевнені: обов’язкові тахографи на вантажних автомобілях, що працюють всередині країни, спровокують збільшення нелегальних рейсів. Адже сьогодні на багато видів вантажу не потрібно оформляти дорожніх листків. А без нього довести, що перевозить водій – особисті речі чи чиєсь замовлення, практично неможливо. Ірина Залецька газета
Copyright © JurTransAvto. All rights reserved.